Zasilanie urządzeń nawigacyjnych czy telefonów komórkowych było dość trudne na bardzo długich trasach, gdyż większość producentów nie dołączała wtyczek do gniazd samochodowych do zestawu z telefonami. Były one również dość rzadko spotykane w sklepach z telefonami czy akcesoriami nawigacyjnymi, dlatego też kierowcy czasem byli zmuszeni korzystać z banków energii, lub używać urządzeń dość oszczędnie. Od niedawna, jednak, producenci uchwytów samochodowych próbowali owy problem rozwiązać.

Uchwyty samochodowe do urządzeń mobilnych

uchwyt samochodowy z ładowarkąCoraz częściej zdarzało się iż do uchwytów samochodowych dodawane były również przewody, umożliwiające podłączenie telefonu czy nawigacji do gniazda samochodowego, a tym samym zapewnienie urządzeniu stałego źródła zasilania. Zwłaszcza jeden uchwyt samochodowy z ładowarką, pasującą do niemal każdego urządzenia mobilnego czy nawigacji satelitarnej, był często polecany wszystkim kierowcom, wykonującym trasy dalekobieżne, podczas których potrzebowali stałego dostępu do sprzętu nawigacyjnego i komunikacji z centralami dyspozytorskimi. W przeciwieństwie do prostszych modeli, posiadających wyłącznie okablowanie, uchwyt ten posiadał pełnoprawną ładowarkę, regulującą natężenie prądu skierowane do urządzenia na bieżąco, dlatego też ryzyko uszkodzenia sprzętu podłączonego do źródła prądu stałego, mogące powstać bez użycia regulacji napięcia, było praktycznie zerowe. Sama ładowarka nie należała do szczególnie dużych i nie zajmowała miejsca w samochodzie w ogóle, gdyż była ona na stałe przymocowana do tylnej ściany uchwytu, dlatego też podczas normalnego użytkowania była niezauważalna. Port ładowarki umieszczony był na spodzie uchwytu, choć mógł zostać odczepiony i zamocowany w dowolnym punkcie, w zależności od urządzenia które było zamontowane na samym uchwycie. Owy uchwyt służył nie tylko do mocowania telefonów komórkowych, ale również urządzeń nawigacyjnych a nawet mniejszych wariantów tabletów, gdyż zaciski mocujące urządzenie w miejscu mogły być wyregulowane w bardzo dużym stopniu.

Uchwyt montowany był w pojeździe za pomocą śrub montażowych, przykręcanych bezpośrednio do pulpitu samochodu, aczkolwiek istniały również wersje tego samego uchwytu posiadające bardzo mocne magnesy w miejscu śrub. Były one przeznaczone przede wszystkim dla tych kierowców którzy nie chcieli ryzykować potencjalnego uszkodzenia tapicerki czy samego pulpitu, aczkolwiek posiadały wszystkie zalety standardowej odmiany, mając wyłącznie inny sposób montażu w samochodzie.