Orurowanie było jedną z tych modyfikacji samochodów, którą staraliśmy się wywalczyć u kierownictwa. Samochody interwencyjne czasem ulegały kolizjom, zwłaszcza jeśli byliśmy wzywani do poważnego zdarzenia, wymagającego natychmiastowej interwencji, a tym samym i niekoniecznie ostrożnego dojazdu na miejsce. Problem jednak leżał w tym, iż większość takich modyfikacji nie otrzymuje pozwolenia drogowego, gdyż są one całkowicie improwizowane.

Wzmocnienie nadwozia do samochodu drogowego

legalne orurowanie do samochoduOrurowanie przede wszystkim montowane jest w samochodach terenowych i offroadowych pojazdach rajdowych, gdzie chroni pojazd przed zniszczeniem podczas często zdarzających się dachowań czy kolizji, o które bardzo łatwo w trakcie jazdy po nierównym, niestabilnym terenie z dużymi prędkościami. Nie mogą być one zamontowane w samochodach drogowych w takiej samej formie, gdyż przekraczają normy obciążenia podwozia i wywierają zbyt duży nacisk na konstrukcję pojazdu. Coraz więcej producentów zaczęło więc wykonywać legalne orurowanie do samochodu drogowego, które spełnia wszystkie wymagania ustawowe, a jednocześnie nadal zapewnia bardzo wysoki poziom ochrony. Dokładnie takie wzmocnienie założono w naszych samochodach interwencyjnych. Nie jest to stalowa klatka z pustych w środku rur, jakie montuje się w pojazdach terenowych, a rama wykonana z lekkiego tworzywa sztucznego, trzykrotnie lżejsza niż pierwowzór, choć w bardzo dużym stopniu pochłaniająca siłę uderzenia i zapewniająca świetną ochronę zarówno samochodu jak i pasażerów. Wybraliśmy oryginalne wzmocnienie, produkowane przez producenta i przeznaczone do jednego konkretnego samochodu, gdyż mimo wyższej ceny samego orurowania, nie wymaga ono modyfikacji i przystosowania, więc łączne koszty montażu modyfikacji są znacznie niższe niż w przypadku ramy która musi być dopasowana do konstrukcji samochodu, lub wymaga dużych przeróbek wewnętrznych w pojeździe.

Z racji iż samochody w których taka modyfikacja została założona nie są narażone w równie dużym stopniu na dachowanie i kolizje z twardymi przeszkodami co samochody terenowe, orurowanie biegnie w nich wyłącznie wzdłuż podwozia i na linii maski, nie sięgając kabiny kierowcy. Mniejsze orurowanie oznacza również znacznie mniejsze obciążenie pojazdu,  w naszym przypadku wręcz niezauważalne. Zamontowanie modyfikacji nie wywołało bowiem żadnych widocznych wzrostów zużycia paliwa czy zmniejszenia prędkości, zarówno startowej jak i drogowej, ani też nie wydłużyło czasu hamowania, na który zauważalnie wpływają stalowe ramy.