Północna część Polski od strony zachodniej to nie tylko plaże i morze. Pojezierze zachodniopomorskie zachęca nas pięknymi jeziorami, nad którymi wielu turystów szuka wyciszenia i odpoczynku od zgiełku najbardziej popularnych kurortów. W końcu nie każdemu odpowiadają tłumy ludzi. Dla sporej grupy osób wakacje mają wiązać się z bliskim kontaktem z naturą i ucieczką od codzienności. My również postanowiliśmy wybrać się z rodziną na kilkudniowy wypad nad jezioro. Z racji tego, że mieszkamy w Poznaniu, województwo zachodniopomorskie wydało nam się najlepszym kierunkiem.

Rodzinny wypoczynek nad jeziorem

pokoje nad jeziorem zachodniopomorskieDo tej pory każde wakacje spędzaliśmy z mężem i dziećmi nad morzem albo w górach. Bez względu na to, do jakiej miejscowości się wybraliśmy, niemal wszędzie otaczały nas tłumy turystów. Dlatego w tym roku postanowiliśmy coś zmienić, nastawiając się na bardziej nietypowy wypoczynek, w większym spokoju i w bliskości natury. Nasz wybór padł na jezioro, a konkretnie jezioro w województwie zachodniopomorskim. Zależało nam na tym, żeby znaleźć jakiś urokliwy, nieduży pensjonat z widokiem na wodę. Na szczęście okazało się, że jak chodzi o pokoje nad jeziorem zachodniopomorskie posiada bardzo szeroką ofertę noclegową. Wśród niej znaleźć można wiele pensjonatów i hoteli, które idealnie nadają się do wypoczynku razem z dziećmi. Oczywiście pokoje z widokiem na jezioro należą do najdroższych, jednak nadal są to ceny o wiele niższe niż nad morzem, dlatego dwa razy się nie zastanawialiśmy. Zarezerowaliśmy jedną z najciekawszych dla nas ofert nad jednym z najpiękniej położonych jezior. Na wypoczynek udamy się za miesiąc, a dzieci już się nie mogą doczekać pobytu nad jeziorem. Do tej pory nie miały bowiem okazji spędzić w takim miejscu większej ilości czasu. Plusem noclegów w pensjonatach jest to, że na miejscu znajduje się zawsze jakaś restauracja, w której wykupić można wyżywienie na cały czas pobytu. My zdecydowaliśmy się tylko na śniadania. Chcemy bowiem skorzystać z lokalnej kuchni, sprawdzając różne restauracje w okolicy.

W tym roku pierwszy raz w życiu wybieramy się z rodziną na wakacje nad jezioro. Do tej pory jeździliśmy tylko w góry albo nad morze. Udało nam się znaleźć atrakcyjną ofertę noclegową w pensjonacie położonym zaraz przy jeziorze w województwie zachodniopomorskim. Zależało nam bardzo na tym, żeby trafić do w miarę kameralnej miejscowości, w której nie ma zbyt wielu turystów. Chcemy sprawdzić, jak będziemy się czuli na tego typu wyjeździe, który będzie inny, niż wszystkie do tej pory.