Akcesoria reklamowe i gadżety z firmowym logo bardzo często pełnią bardzo ważną funkcję w strategii reklamowej firm. Jest to bardzo fajny sposób na pozyskanie nowych klientów, ale przede wszystkim na docenienie klientów, których już mamy. W firmach, które posiadają dział marketingu, zamawianiem takich gadżetów zajmują się pracujący w tym dziale ludzie. W mniejszych firmach o takiej formie reklamy myślą głównie ich właściciele. Najczęściej zamawianymi artykułami są oczywiście długopisy, ale poza tym można zamówić wiele innych ciekawych rzeczy.

Nowości w gadżetach reklamowych

artykuły reklamoweRozdawanie swoim obecnym klientom różnych rzeczy, na których są dane firmy to nic innego jak utrwalanie w nich informacji o firmie. Jak już napisaliśmy przede wszystkim rozdaje się długopisy, bo spełniają one bardzo istotną funkcję. Można nimi pisać, więc każdemu i zawsze się przydają. Można jednak pójść krok dalej i rozdawać artykuły reklamowe potencjalnym klientom. To też jest zupełnie naturalna praktyka. Można rozdawać klientom napoje w puszkach, na których będzie reklama naszej firmy. W gorące letnie dni taki napój może okazać się bardzo przydatny. W trakcie picia potencjalny klient zdąży zauważyć i przeczytać wszelkie informacje dotyczące firmy. Nowością w gadżetach reklamowych są długopisy ze specjalnym otworem, w którym można umieścić smartfon. Dzięki takiemu rozwiązaniu długopis nadaje się idealnie jako podstawka do smartfona. Wiele nowości jest też w artykułach reklamowych elektronicznych. Są one co prawda trochę droższe, więc rozdaje się je raczej obecnym klientom z myślą o poprawieniu współpracy. W modzie są dzisiaj zapalniczki ładowane na USB albo pendrivy z gigantycznymi pojemnościami, co gwarantuje, że przez wiele kolejnych lat nasi klienci będą ich używać. Oprócz takich zaawansowanych technologicznie gadżetów reklamowych są też najprostsze artykuły reklamowe jak na przykład torby czy reklamówki. Rozdawanie ich w formie prezentów jest oczywiście cały czas możliwe, pomimo tego, że sklepy nie mogą dawać ich za darmo do zakupów.

Branża reklamowa i ludzie, którzy odpowiedzialni są za strategie marketingowe, cały czas pracują nad sposobami na utrzymanie klientów przy firmach, które chcą się reklamować. Rozdawanie różnych artykułów reklamowych jest praktyką stosowaną od wieków. Duże znaczenie ma tutaj zasada wzajemności. Działa ona w taki sposób, że obdarowując kogoś drobnym upominkiem zyskujemy jego wdzięczność w postaci lojalności. Lojalności albo poczucia, że warto byłoby u nas coś kupić albo zostać naszym klientem.