Odpowiednia dieta i aktywność to podstawa zdrowia. Sposób żywienia wpływa na wiele ważnych aspektów w funkcjonowaniu organizmu. Dobrze dobierane składniki pokarmowe mogą nie tylko wspomóc, ale także uleczyć organizm i zapewnić mu odporność. Warto zwrócić więc uwagę na to, w jaki sposób wybrać żywność, by w jakim najwyższym stopniu wspierała nasze zdrowie.

Krótkie diety oczyszczające

diety jabłkowe trzydnioweCzęsto zdarza się, że ludzki organizm prosi o odpoczynek od maratonów wysoce przetworzonego jedzenia. Zbyt długie przyswajanie ciężkich do strawienia potraw może przysporzyć wielu problemów w funkcjonowaniu całego ciała. Najbardziej narażony na skutki nieodpowiedniej diety jest układ pokarmowy, który reaguje natychmiastowo. Oprócz tłustych produktów, nie służą mu również zbyt duże ilości przyswajanych kalorii z fast foodów lub przetworzonych słodyczy. Efektem nieodpowiednich wyborów żywieniowych jest nadmiar kilogramów oraz dolegliwości żołądkowo-jelitowe. Aby temu zapobiec, warto co jakiś czas dać organizmowi odpocząć i postawić na krótkie diety detoksykujące. Oczyszczenie organizmu odbywa się wieloetapowo. Warto zacząć np. od trzech lub maksymalnie pięciu dni, by następnym razem zafundować sobie detoks np. dwutygodniowy. Będzie to z korzyścią nie tylko dla naszej wagi, ale także dla całego organizmu, który odwdzięczy się nie tylko poprawą pracy wielu narządów, ale także lepszym samopoczuciem, zdrowszą skórą i lepszym wyglądem. Dobrym sposobem na krótki reset dla organizmu będą np. diety jabłkowe trzydniowe, dzięki którym całe nasze ciało naprawę odpocznie. Warto wtedy zadbać o dobre nawodnienie. Należy pić do 2 litrów wody dziennie, ale na takiej diecie można też postawić na produkty pochodzenia owocowego. Jej podstawą powinny być przede wszystkim zdrowe i soczyste jabłka – zarówno w postaci płynnej, czyli świeżo wyciśniętego soku, jak i stałej – mogą to być jabłka w dowolnej ilości lub ich przetwory. Można również zjadać pyszny jabłkowy mus doprawiony choćby szczyptą cynamonu, który idealnie komponuje się w owocowym zestawieniu lub imbiru, którzy jeszcze lepiej wspomoże odporność.

Możemy też przyrządzić domowy sorbet mrożony, który z powodzeniem zastąpi kaloryczne sklepowe lody. Z takiej diety wyjdziemy nie tylko lżejsi, ale także zdecydowanie zdrowsi. Dietę warto powtarzać – zwłaszcza w sezonie letnim i jesiennym, kiedy jabłka są najbardziej soczyste i mamy ich największy wybór. Możemy wybierać spośród wielu ich rodzajów i form podania, aby żywienie w tym czasie nie było monotonne.