Od kilkunastu lat prowadzę własną firmę. Ostatnio konkurencja wyrosła mi tuż przed nosem. Do tego przyszedł ogólnoświatowy kryzys i moja firma również zaczęła popadać w długi. Jeżeli szybko nie znalazłbym jakiegoś rozwiązania, które zwiększyłoby sprzedaż moich produktów, niechybnie musiałbym ją zamknąć. Na szczęście miałem zatrudnionego bardzo dobrego marketingowca i fachowca od reklamy. Zaczęliśmy dyskutować nad dobrą reklamą mojej firmy i doszliśmy do wniosku, że musimy zmienić opakowania moich produktów.

Zalety opakować z nadrukiem firmowym

opakowania z nadrukiem firmowymDo tej pory miałem bardzo proste i klasyczne opakowania. Ich zaletą było to, że były takie i wykonane z ekologicznych produktów. Niestety, nie robiły one zbyt dobrej reklamy naszej firmie. Większość naszych klientów nawet nie wiedziała, jak nazywa się nasza firma i co kupują. W takiej sytuacji marketingowiec stwierdził, że najlepsze będą dla nas opakowania z nadrukiem firmowym. Jeżeli ludzie będą widzieli kolorowe, przyciągające uwagę opakowanie dodatkowo oznakowane nazwą firmy, jest bardzo duża szansa na to, że zaczną się przywiązywać do marki i zauważać także inne produkty naszej firmy. Dzięki temu zaczną od razu kupować całe komplety naszych produktów. Przyznałem mu rację, że ma to sens, jednakże obawiałem się, że takie opakowania będą bardzo drogie i przez to będziemy musieli zwiększyć ceną naszych produktów. Okazało się jednak, że wcale tak nie jest. Takie opakowania z nadrukiem firmowym jeżeli są robione w hurtowej ilości są bardzo tanie i nie wymuszą na nas zmiany ceny. Przedstawił mi on ofertę jednej lokalnej firmy, która zajmuje się takimi nadrukami. Była ona całkiem korzystna, dlatego dałem marketingowcowi zielone światło do robienia takich opakowań. Teraz pozostało mi już tylko czekać na ewentualnie efekty jego pracy. Jak się okazały przyszły one szybciej niż mógłbym się spodziewać. Wystarczył tydzień na rynku, kiedy nasze produkty były zapakowane w innowacyjne opakowania z nadrukiem firmowym, żeby zyski prawie dwukrotnie się zwiększyły.

Byłem bardzo zadowolony, że taka mała zmiana jak zmiana opakowania na takie z nazwą firmy, przyniosła aż tak pozytywne efekty. Podobało mi się również to, że były one wykonanie z trwałych i wytrzymałych tworzyw, które wyglądały bardzo solidnie. Dzięki temu nasi klienci mogli mieć wrażenie, że produkt w środku również jest solidny i godny zaufania. W tak niszowej branży jak moja, takie drobiazgi robią wielką różnicę i właśnie miałem szansę się o tym przekonać. Szkoda tylko, że wcześniej o tym nie pomyślałem.