• Post author:
  • Post category:Handel

 

Od kilku lat prowadzę z sukcesami niewielką restaurację. Byłam ona spełnieniem moich marzeń z dzieciństwa. Mimo tego, że dokładnie opracowałam plan co do wyglądu i działania restauracji, to i tak z roku na rok wprowadzam coraz więcej ulepszeń. Czasami są to większe zmiany, typu zmiana wystroju, niekiedy jednak są to drobne poprawki. W ostatnim czasie dotyczyły one na przykład możliwości wydawania klientom jedzenia na wynos.

Opakowanie do jedzenia na wynos

grube opakowania jednorazoweProwadzenie restauracji przy tak ogromnej konkurencji, jaka jest w dzisiejszych czasach na rynku, wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie. Przed swoimi pracownikami i przed samą sobą postawiłam zadanie, aby codziennie wyciągać wnioski z działania lokalu i wprowadzać ewentualne potrzebne zmiany w życie. Strategia ta okazała się bardzo pozytywnie wpływać na działanie lokalu i zwiększanie ilości klientów. Zmieniliśmy między innymi wystrój wnętrza restauracji, praktycznie całe menu i to były jedne z większych zmian. Ostatnio na przykład zauważyliśmy, że bardzo dużo osób pyta nas o możliwość zabrania jedzenia na wynos. Pytają o to szczególnie te osoby, które przychodzą do nas dziećmi. Postanowiliśmy więc zakupić  grube opakowania jednorazowe, w których śmiało można przewieźć w wygodny sposób prawie każde danie. Opakowania te wykonane są z grubej pianki, która jest idealnym termoizolatorem. Utrzymuje ciepło i nie dopuszcza go zbytnio do siebie, w przypadku chłodniejszych dań. Opakowania przez nas zakupione mają różne wielkości i kształty, szczelnie się zamykają. Nasi goście, którzy już mieli okazję dostać jedzenie na wynos, byli zachwyceni. Do tej pory bowiem, z opakowań jednorazowych korzystały raczej tylko restauracje z fast foodami i takie, gdzie zamówienia na jedzenie składa się internetowo. Obecnie wszystko się zmienia i bardziej ekskluzywne lokale, takie jak mój, również umożliwiają swoim klientom zapakowanie tego, co zostało. W końcu jest to porcja klienta. Zapłacił za nią i ma prawo zabrać resztę ze sobą. Każda usługa powinna być nastawiona na klienta i jego zadowolenie. Inaczej dana działalność nie ma racji bytu.

Przyciąganie klientów do restauracji i zrobienie z nich osób, które chętnie wracają i polecają lokal, jest w dzisiejszych czasach sporym wyzwaniem. Przy dużej konkurencji trzeba naprawdę się wyróżnić, żeby zostać docenionym i żeby do nas wracano. Nie trzeba jednak się wcale wyróżniać czymś wielkimi. Wystarczą drobiazgi, takie jak na przykład zakupienie jednorazowych opakowań. umożliwiających klientowi zabranie jedzenia, które zostało, do domu.