Od kilku lat prowadzę z sukcesami niewielką restaurację. Byłam ona spełnieniem moich marzeń z dzieciństwa. Mimo tego, że dokładnie opracowałam plan co do wyglądu i działania restauracji, to i tak z roku na rok wprowadzam coraz więcej ulepszeń. Czasami są to większe zmiany, typu zmiana wystroju, niekiedy jednak są to drobne poprawki. W ostatnim czasie dotyczyły one na przykład możliwości wydawania klientom jedzenia na wynos.

Opakowanie do jedzenia na wynos

grube opakowania jednorazoweProwadzenie restauracji przy tak ogromnej konkurencji, jaka jest w dzisiejszych czasach na rynku, wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie. Przed swoimi pracownikami i przed samą sobą postawiłam zadanie, aby codziennie wyciągać wnioski z działania lokalu i wprowadzać ewentualne potrzebne zmiany w życie. Strategia ta okazała się bardzo pozytywnie wpływać na działanie lokalu i zwiększanie ilości klientów. Zmieniliśmy między innymi wystrój wnętrza restauracji, praktycznie całe menu i to były jedne z większych zmian. Ostatnio na przykład zauważyliśmy, że bardzo dużo osób pyta nas o możliwość zabrania jedzenia na wynos. Pytają o to szczególnie te osoby, które przychodzą do nas dziećmi. Postanowiliśmy więc zakupić  grube opakowania jednorazowe, w których śmiało można przewieźć w wygodny sposób prawie każde danie. Opakowania te wykonane są z grubej pianki, która jest idealnym termoizolatorem. Utrzymuje ciepło i nie dopuszcza go zbytnio do siebie, w przypadku chłodniejszych dań. Opakowania przez nas zakupione mają różne wielkości i kształty, szczelnie się zamykają. Nasi goście, którzy już mieli okazję dostać jedzenie na wynos, byli zachwyceni. Do tej pory bowiem, z opakowań jednorazowych korzystały raczej tylko restauracje z fast foodami i takie, gdzie zamówienia na jedzenie składa się internetowo. Obecnie wszystko się zmienia i bardziej ekskluzywne lokale, takie jak mój, również umożliwiają swoim klientom zapakowanie tego, co zostało. W końcu jest to porcja klienta. Zapłacił za nią i ma prawo zabrać resztę ze sobą. Każda usługa powinna być nastawiona na klienta i jego zadowolenie. Inaczej dana działalność nie ma racji bytu.

Przyciąganie klientów do restauracji i zrobienie z nich osób, które chętnie wracają i polecają lokal, jest w dzisiejszych czasach sporym wyzwaniem. Przy dużej konkurencji trzeba naprawdę się wyróżnić, żeby zostać docenionym i żeby do nas wracano. Nie trzeba jednak się wcale wyróżniać czymś wielkimi. Wystarczą drobiazgi, takie jak na przykład zakupienie jednorazowych opakowań. umożliwiających klientowi zabranie jedzenia, które zostało, do domu.

Close Menu