Trzeba przyznać, że w dzisiejszych czasach niezwykle trudno jest utrzymać zainteresowanie potencjalnego odbiorcy czy klienta. Biorąc pod uwagę, że żyjemy otoczenia takim ogromem informacji, których nie jesteśmy w stanie przyswoić i tyloma produktami, których nie jesteśmy w stanie kupić, że musieliśmy nauczyć się dokonywać szybkiej selekcji. Dlatego czytamy i oglądamy tylko to co przyciąga naszą uwagę, nie rozprasza nas ani nie nudzi. Dlatego osoby zajmujące się reklamą mają dziś nie lada problem podczas tworzenia reklam, ponieważ odbiorcy są na nie uodpornieni. Dlatego produkcja filmu promocyjnego musi być przemyślana i zrobiona w sposób, który przyciągnie uwagę, by nie stracić pieniędzy, które wkłada się w takie przedsięwzięcie.

Etapy produkcji filmu promocyjnego

produkcja filmu promocyjnegoJak zostało wcześniej wspomniane, niełatwo przykuć uwagę odbiorcy do danego przekazu. Uważa się, że video, czyli spoty reklamowe potrafią być na tyle perswazyjne, że często oglądamy je bez zastanowienia, ale jednak oglądamy. Skuteczność jest wysoka, dlatego też coraz więcej firm decyduje się na właśnie taki sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Jak wygląda produkcja filmu promocyjnego i ile mniej więcej kosztuje? Kręcenie video to ciężka praca, chociaż oczywiście zależy od wielu zmiennych czynników. Aby powstał spot reklamowy trzeba przejść przez kilka niezbędnych etapów, spośród których każdy jest równie warty, aby osiągnąć pożądany efekt. Początki zwykle rozpoczynają się od bezpośredniego kontaktu z klientem i ustaleniu jego potrzeb. Następnie podchodzi się do przygotowywania koncepcji i pisania scenariusza, można to zrobić samemu jednak lepiej jeśli zrobi to firma odpowiedzialna za samą produkcję filmu czy spotu. Kolejnym punktem jest oczywiście wybór techniki nagrania reklamy, chodzi o to czy będzie to animacja, zwykłe slajdy czy też może reklama z udziałem ludzi. Potem trzeba zastanowić się, gdzie będzie rozgrywać się akcja filmiku, warto wybrać zawczasu plener filmowy i dopasować go do potrzeb scenariusza, by wprowadzić niezbędne zmiany. Po nagraniu zostają takie kwestie jak montaż i udźwiękowienie.

Gdy produkcja filmu promocyjnego jest już zakończona. Trzeba pomyśleć nad jego dystrybucją, czyli jak będzie on rozreklamowany. Może pojawić się on na stronie internetowej firmy, na różnych portalach społecznościowych. Poza tym, takie filmy często wykorzystuje się w celach promocyjnych na targach branżowych czy imprezach firmowych. Filmy do telewizji oczywiście muszą być do niej dostosowane.