Zasadniczo korekta lakieru to termin, który jest obecnie powszechnie używany zarówno przez profesjonalnych detailerów samochodowych, jak i entuzjastów czyszczenia samochodów na całym świecie do opisania procesu przywracania i odmładzania lakieru pojazdu, głównie poprzez eliminację niedoskonałości powierzchni.

Na czym polega korekta lakieru?

dokładna korekta lakieru w gdańskuTe niedoskonałości obejmują takie rzeczy, jak wirujące ślady i drobne zadrapania, trawienie w postaci ptasich odchodów i trawienie kwaśnym deszczem, hologramy i ślady buforowe oraz przypadkowe, izolowane głębokie zadrapania (lub RIDS). Termin „dokładna korekta lakieru w gdańsku” powinien być używany tylko wtedy, gdy te niedoskonałości zostaną odpowiednio usunięte, a nie tylko zakryte lub ukryte za pomocą produktów na bazie wypełniaczy. Sam proces naprawczy polega na usunięciu niewielkiej ilości lakieru lub farby z powierzchni za pomocą past ściernych, które są nakładane i obrabiane odpowiednimi maszynami polerskimi w celu wyrównania powierzchni. Przed jakąkolwiek poprawką lakierniczą wykonujemy gruntowne mycie i dekontaminację pojazdu. Lakier jest odpowiednio myty i czyszczony, aby usunąć wszelkie luźne zabrudzenia i zanieczyszczenia, a następnie po procesie mycia gliniany specjalistyczny gliniany pręt samochodowy, który bezpiecznie usuwa wszelkie związane zanieczyszczenia powierzchni, takie jak plamy smoły i opad przemysłowy. Ważne jest, aby zanieczyszczenia te były usuwane przed procesem korekty lakieru, ponieważ gdyby się oderwały i utknęły w uchwycie maszyny polerskiej, mogłyby bardzo szybko uszkodzić powierzchnię. Pomaga również pozostawić bardzo gładką powierzchnię, co z kolei umożliwia swobodne poruszanie się maszyny polerskiej po powierzchni, zmniejszając możliwość występowania podskoków lub sklejania. Na koniec, glinkowanie lakieru pomaga właściwie obserwować postęp procesu korekcji, ponieważ podczas pracy można zobaczyć prawdziwy stan powierzchni. Polerowanie jest zwykle procesem wieloetapowym, ponieważ stosuje się różne stopnie polerowania, od cięższych past do ścierania, które usuwają materiał powierzchniowy, po drobniejsze produkty, które następnie usuwają wszelkie ślady, które mogły spowodować cięższe produkty, i ogólnie poprawiają wykończenie . 

Podczas procesu korekcji lakieru często stosuje się ogranicznik głębokości lakieru. Mierzy on grubość farby na metalowym panelu i jest używany przed, w trakcie i po procesie, aby monitorować ilość usuwanego materiału i zapewnić, że nie zostanie usunięty nadmiar, który mógłby pozostawić farbę zbyt cienką lub nawet spowodować nieodwracalne uszkodzenia, takie jak uderzenie w farbę.